یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اعتماد به نفس

روزمرگي هايم

اعتماد به نفس

۲۲ بازديد

كافي است تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد و تصميم بگيريد تا مطالب و راه كارهاي ارائه شده را انجام دهيد، تا ببينيد با چه سرعتي اعتماد به نفس تان افزايش پيدا مي كند.البته راه كارهاي ارائه شده در اين مقاله بسيار آسان و كاربردي هستند، اگر آماده هستيد تا اعتماد به نفس تان را افزايش دهيد كافي است ادامه متن را بخوانيد:
آيا شما هم مي شناسيد افرادي را كه منتظر شرايطي هستند تا تغيير كنند و مدام به خود و ديگران مي گويند كه:به كمي  اعتماد به نفس نياز دارند تا گوشي تلفن را بردارند و شركت بزرگي تماس بگيرند و كالاي و خدمات خود را به شركت بفروشند و سود زيادي كنند،اما اين كار را انجام نمي‌دهند
اعتماد به نفس چيس تا اعتماد به نفس در ابتداي اين مطلب بايد اين نكته را يادآوري كنم كه اعتماد به نفس و عزت نفس از يكديگر جدا هستند اما هم‌پوشاني‌هاي بسياري دارند اما هر دو مقوله يكي نيستند درواقع مي‌توان گفت اعتماد به نفس زيرمجموعه‌ي عزت نفس است.
هركسي دوست دارد كمي اعتماد به نفس بيشتر داشته باشد،اعتماد به نفس مثل پول است كه هركس دوست دارد كمي بيشتر داشته باشد و داشتن مقداري زيادي از آن  مسير شما را در راه رسيدن به اهدافتان هموار تر مي كند.اما ابتدا بايد به تعريفي دست پيدا كنيم كه معني اعتماد به نفس را در ذهن ما روشن كند و هم‌چنين توانايي تشخيص فرق بين اعتماد به نفس و عزت نفس را پيدا كنيم
عزت نفس را در مقاله‌اي جداگانه بررسي خواهيم كرد.
 اعتماد به نفس يعني چه؟:[quote font=”arial” font_size=”20″ bgcolor=”#81d742″]اعتماد به نفس يعني توانايي و باورهاي ذهني درست و مهارت در انجام كاري[/quote]
يعني خودباوري در زمينه‌اي خاص، براي مثال  فردي درزمينه‌ي  نواختن گيتار مهارت بالايي دارد و در آن حس اعتماد به نفس بالايي مي‌كند همان فرد ممكن است در زمنيه ي فروشندگي به‌شدت دچار كمبود اعتماد به نفس شود.
 براي مثال خود من در زمنيه ي رانندگي به‌شدت احساس اعتماد به نفس بالا مي‌كنم اما درزمينه‌ي نقاشي و خطاطي به‌شدت احساس عدم اعتماد به نفس مي‌كنم
لطفا همين حالا يك ليست ايجاد كنيد و بنويسيد كه شما در چه زمينه هايي احساس اعتماد به نفس بالا مي كنيد و در چه زمنيه هايي فكر مي كنيد اعتماد به نفس پاييني داريد؟جداقل سه مورد از هر كدام را در ليستتان بنويسيد.
اهميت اعتماد به نفس:اگر مي خواهيد به اهميت اعتماد به نفس در زندگي پي ببريد كافي است به نكته توجه كنيد كه آيا فرد موفقي را مي شناسيد كه بدون داستن اعتماد به نفس در آن زمينه به موفقيت رسيده باشد؟ براي مثال آيا شما از يك قهرمان بوكس توقع داريد كه اعتماد به نفس پاييني در ورزش بوكس داشته باشد؟
به اين نكته توجه كنيد كه آيا اگر افرادي كه در زمينه اي موفق هستند در آن زمينه اعتماد به نفس نداشتند مي توانستند موفق شوند؟
در مسير موفقيت ممكن است براي افراد اتفاقات گوناگوني رخ دهد، از آسيب هاي ورشي، بيماري، وشكستگي و از دست داند ناگهاني عزيزان، اگر افراد اعتماد به نفس كافي نداشته باشند با از راه رسيدن اولين سختي ها و دشواري ها دست از تلاش مي كشند و نمي توانند طعم شيرين موفقيت را حس كنند.
براي مثال يك قهرمان ورزشي را در نظر بگيريد، اين فرد قبل از قهرماني بارها در رقابت ها شكست خورده، احتمالا بارها تا مرز رسيدن به موفقيت پيش آمده و هربار اتفاقي رخ داده كه نتوانسته موفق شود، اما دست از تلاش و پشت كار نكشيده و آنقدر ادامه داده تا به نتيجه رسيده است و امروز قهرمان شده است. وقتي امروز  به گذشته ي خود نگاه مي كندف احتمالا مي گويد اگر آن روز دست از تلاش بر ميداشتم احتمالا امروز اينقدر موفق نبودم.
همين حالا اين سوال را از خودتان بپرسيد:

در كدام قسمت هاي زندگي تان، اگر كمي اعتماد به نفس بالا داشتيد به نظرتان امروز موفق تر بوديد؟براي مثال در زمينه ي روابط، تحصيلات يا شغل خود را مي توانيد در نظر بگيريد.
اگر دوست داشتيد مي توانيد جواب خودتان را در قسمت نظرات همين مقاله براي ما بنويسيد.
 
پس اهميت اعتماد به نفس داشتن آنقدر بالا است كه مي تواند ما را به سمت موفقيت بيشتر هدايت كند.
[divide]از ناحيه ي امن زندگي تان خارج شويد:همين كه تا اين جاي اين صفحه پيش آمديد و اين مقاله را مطالعه كرديد نشان از اين دارد كه واقعا به دنبال راه كاري براي افزايش اعتماد به نفس خودتان هستيد.
در ادامه ي اين مقاله روش هاي افزايش اعتماد به نفس را با توضيحات و مثال هاي فراوان نوشته ايم، اما لازم دانستم كه قبل از هر چيز به اين نكته دقت كنيد كه براي افزايش اعتماد به نفس تان بايد تلاش كنيد، خوب اين تلاش جهت يادگيري يا تقويت مهارتي جديد نياز به اين دارد كه از نقطه ي امن زندگي خودتان خارج شويد، اين كليپ را در مورد خارج شدن از ناحيه ي امن در زندگي خود مشاهده كنيد:

منبع: تاپ بيوگرافي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.