یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

عزت نفس

روزمرگي هايم

عزت نفس

۱۹ بازديد

راهكارهايي براي افزايش عزت نفس


راهكار اول: حسن جويي

راهكار دوم: مديريت انتقاد

راهكار سوم: كنترل قضاوت

راهكار چهارم: افزايش مهارت‌هاي ابراز وجود

راهكار پنجم: كنار گذاشتن كامل گرايي

راهكار ششم: يافتن منبع انگيزهآزمون آنلاين عزت نفس
نظريه دانشمندان در مورد عزت نفس
تاثير عزت نفس مديران بر خودشان و كاركنانشان
معرفي كتاب هاي عزت نفس
دروغ‌هاي عزت نفس و باورهاي غلط عزت نفس!
عزت نفس پايين براي زنان چه آثار منفي‌اي دارد؟
جملاتي در مورد عزت نفس از بزرگان
عزت نفس يا همان حرمت نفس (Self Esteem) مفهومي است كه به نسبت اعتماد به نفس تعريف پيچيده‌تر و غير قابل لمس‌تري دارد و هرچند ما در مقاله بالا توانستيم تعريف جامعي از اعتماد به نفس مطرح كنيم، اما در مورد عزت نفس دستمان خيلي باز نيست و در اين رابطه مفاهيم بيشتر از عملكرد قدرت دارند.
به همين دليل ضروري است كه به سراغ يكي از بهترين منابع عزت نفس يعني كتاب روانشناسي عزت نفس (six pillars of self esteem) نوشته ناتانائيل براندن، تعاريف مرتبط با عزت نفس مطرح شده كه در اين نوشته فقط به اشاره‌اي جزئي از هركدام بسنده مي‌كنيم و در اين مقاله فقط به عزت نفس خواهيم پرداخت.
كتاب روانشناسي عزت نفس
ناتانائيل براندن در اولين صفحه كتاب خود در بخش مقدمه،‌ عزّت نفس را همان سلامت ذهن مي‌داند. و حقيقتاً اين تعبيري فوق‌العاده است. واقعاً جاي تاسف دارد كه در تمام سيستم آموزش و پرورش ما هيچ چيزي در مورد آن گفته نشده است! (نگاه كنيد به فيلم چيزهايي كه در دانشگاه و مدرسه ياد نگرفته‌ايم)
اميدوارم اين نوشته، بتواند تصوير درستي از عزت نفس و روش‌هاي افزايش آن را در اختيار شما عزيزان قرار بدهد و البته بايد بگويم كه هرچند در مورد اعتماد به نفس مطالب زيادي در اينترنت يافت نمي‌شود، اما در مورد عزت نفس، وبسايت متمم با مديريت استاد گرامي، آقاي محمد رضا شعبانعلي مطالب بسيار خوبي وجود دارد كه نوشتن در مورد اين مقوله را بي اثر و دوباره كاري مي‌كند اما از آنجايي كه تمايل داريم برخي از اين مفاهيم را با ادبيات وب سايت بيشتر از يك نفر در اختيار شما عزيزان قرار بدهيم، سعي بر بيان برخي موارد دارد و اميدواريم كه اين موارد توجه شما قرار بگيرد.

منبع: بيشتر از يك نفر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.