یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

دوربين حرارتي

روزمرگي هايم

دوربين حرارتي

۲۵ بازديد

دوربين مداربسته حرارتي نوع خاصي از دوربين مدار بسته است كه توان حس كردن حرارت محيط را داشته و از ديد در شب بسيار بالايي برخوردار است، به گونه اي كه در تاريكي مطلق نيز ديد بسيار بالايي دارد. در اين مقاله از سري مقالات آموزشي دوربين مداربسته حرارتي را مورد بررسي قرار خواهيم داد. همچنين جهت استعلام قيمت دوربين مدار بسته و آشنايي با مدل هاي مختلف آن ميتوانيد با كارشناسان ما با شماره تما ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشيد.

دوربين حرارتي

يكي از انواع دوربين هاي مدار بسته كه مورد استفاده قرار مي گيرد دوربين مداربسته حرارتي مي باشند كه همان طور كه از نام اين دوربين‌ها پيداست اين دوربين ها گرما را حس مي كنند در صورتي كه برق وجود نداشته باشد و محيط به صورت كاملاً تاريك باشد نيز مي‌توانند اجسام و انسان هايي كه به محيط وارد شدند را به خوبي شناسايي و تصاوير را ثبت و ذخيره كند در نظر داشته باشيد كه دوربين مداربسته حرارتي به دو صورت تحت شبكه و آنالوگ  طراحي و به بازار عرضه ميشوند. دوربين مداربسته حرارتي معمولا براي كنترل تردد بيشترين كاربرد را دارد.
در نظر داشته باشيد كه تصاويري كه توسط دوربين‌هاي حرارتي ثبت و ذخيره مي شونداز كيفيت بسيار خوبي برخوردار مي باشند. لازم به ذكر است كه كيفيت تصاوير ثبت شده توسط دوربين حرارتي معمولاً به گرمايي كه از طرف انسان و اجسام ساطع مي‌شود بستگي دارد.
دوربين هاي مداربسته حرارتي از عملكرد بسيار عالي و بالايي برخوردار هستند برخلاف دوربين هاي مداربسته ديگر كه لنز آن ها معمولاً نور را تشخيص مي دهند اين دوربين هاي حرارتي قابليت تشخيص نور را ندارند و تنها بر اساس گرما كار مي‌كنند يعني لنزي كه در دوربين هاي مداربسته حرارتي به كار رفته است گرما را مي بينند و مي توانند تصاوير را به‌خوبي ثبت و ذخيره كند شما مي توانيد با اتصال به اينترنت به اين دوربين ها به صورت كامل دسترسي داشته باشيد و از راه دور نيز كنترل نماييد.

دوربين حرارتي ( Thermal Camera ) چيست ؟

دوربين مداربسته حرارتي

همانطور كه ميدانيد در كشورهاي مختلف هزينه هاي زيادي صرف كنترل و ايجاد امنيت در بخش هاي مختلف مي شود. يكي از دغدغه هاي اصلي براي كنترل امنيت محيط هاي حساس نظير بخش خطوط گازرساني يا نيروگاه هاي توليد برق استفاده از نوع خاصي از دوربين مداربسته مي باشد. شركت داهوا براي راحتي اين امر تكنولوژي را به نام دوربين هاي مداربسته حرارتي يا با اصطلاح Thermal وارد بازار كرده است تا در صورت بروز آتش سوزي يا حوادث ديگر سريع شناسايي شوند.

عملكرد دوربين هاي thermal :

اين دوربين ها از نظر ساختار شباهت زيادي به دوربين هاي معمولي دارند .در دوربين هاي معمولي نور محيط باعث به وجود آمدن تصوير مي شود اما در دوربين هاي Thermal نحوه عملكرد دوربين ها به گونه اي است كه حتي با وجود آب و هواي نامناسب هر گونه موجود زنده و حوادث طبيعي مانند سيل و آتش سوزي را تشخيص و ما را مطلع مي سازد. اين دوربين ها نياز به نور براي تشخيص ندارند و تصاوير را بر اساس نور مادون قرمز و دماي اجسام ارائه ميدهد.

موارد استفاده از دوربين مداربسته حرارتي

۱- كنترل تردد توسط دوربين هاي مدار بسته حرارتي

دوربين مداربسته حرارتي

همه ما در طي روز دوچرخه سواران يا عابران پياده و اتومبيل ها و … را مشاهده مي‌كنيم كه از چراغ قرمز عبور مي كنند در صورتي كه عبور از چراغ قرمز ممنوع مي باشد. امروز با توجه به اين كه توليد وسايل نقليه بيشتر شده و تردد بيشتر اتفاق مي افتد شركت هاي توليد كننده سيستم هاي امنيتي سعي كردند تا دوربين مداربسته حرارتي را توليد و به بازار عرضه كنند كه براي كنترل تردد مورد استفاده قرار گيرد. دوربين هاي مداربسته به خاطر مقاومت بالايي كه در برابر شرايط نامساعد آب و هوايي دارند بسيار مورد استقبال مصرف‌كنندگان قرار گرفت.

۲- كنترل ترافيك توسط دوربين حرارتي

توجه داشته باشيد با استفاده از مدل ديگري از دوربين مداربسته حرارتي نيازي به كنترل دستي چراغ راهنمايي و رانندگي نيست و توسط اين دوربين هاي حرارتي سيگنال هاي لازم را ارسال كرده تا زمان مناسب براي عبور اتومبيل و افراد تعيين شود يعني زماني كه در چهار راه ها ماشين هاي زيادي در حال تردد هستند به گونه اي دوربين هاي مدار بسته حرارتي عمل مي‌كند كه هر چه سريعتر از اتومبيل ها حركت كند اما زماني كه اتومبيل هاي كمي در حال تردد هستند و عابران پياده بيشتر مي باشد دوربين هاي مدار بسته سيگنال ارسال كرده و باعث مي‌شود تا چراغ براي عابران پياده سبز شود و به راحتي بتوان آن را عبور كنند. توجه داشته باشيد كه مهمترين و پركاربردترين استفاده دوربين مداربسته حرارتي معمولاً براي كنترل ترافيك مي باشد و بسيار از آن استقبال شده است.

شما ميتوانيد جهت خريد دوربين هاي مدار بسته برندهاي مختلف و معتبر دنيا از جمله دوربين مدار بسته داهوا و… از طريق سايت نظارت گستر ايمن اقدام كرده و انواع دوربين هاي مداربسته را با قيمت هاي مناسب تهيه نماييد.

۳- تشخيص دما

همانطور كه حتما تا كنون دريافته ايد، دوربين مداربسته حرارتي به جاي نور ، گرما را مي بينند. اين فناوري براي كاربر اين امكان را فراهم مي كند تا بدون توجه به سطح نور، جسم متحرك را ببيند. از آنجا كه اغلب فعاليت هاي جنايي در پوشش تاريكي انجام مي شوند ، اين دوربين ها مكملي عالي‌ براي سيستم نظارتي و دزدگير اماكن به حساب مي‌آيند. به اين صورت كه شما مي‌توانيد با اتصال به اينترنت امن، به دوربين‌ مداربسته خود دسترسي داشته باشيد حتي اگر خارج از آن محيط باشيد. در بسياري از موارد ، به صرف اينكه از دوربين مداربسته حرارتي در محيط استفاده شده است، از بسياري از سرقت ها جلوگيري شده است. از مهم ترين ويژگي‌هاي دوربين‌هاي حرارتي ميتوان به اين موضوع اشاره كرد كه اين دوربين‌ها مي‌توانند حتي تصوير افراد را بخوبي ثبت كنند. در نتيجه تشخيص سارق و مجرم به آساني هرچه تمام تر صورت ميگيرد.

۴- استفاده در شرايط آب و هوايي نامناسب

اين دوربين هاي مداربسته علاوه بر رديابي افراد در تاريكي، ميتوانند در شرايطي كه فضاي بيروني، بسيار ضعيف تر از حد ايده‌آل است، باز هم تصاوير را ثبت كنند. همين امر موجب شده است تا از اين دوربين ها به عنوان دوربين صنعتي استفاده شود، چرا كه اغلب اين دوربين‌ها را ميتوانيد در محيط‌هاي نا‌ملايم نصب كنيد. اين كه آيا طوفان قدرتمندي اتفاق مي‌افتد يا مه غليظي وجود دارد و يا اينكه شرايط به دليل ماهيت كار شما به خطر بيفتد(منظورمان از ماهيت كار به طور مثال كارخانه هاي صنايع غذايي است كه اغلب بخار آب و روغن داخل در محيط پراكنده ميشود) ، دوربين هاي حرارتي هنوز هم مي توانند افراد و اشياء را از طريق گرما تشخيص دهند. اينگونه موانع، در روش كار دوربين هاي حرارتي، اختلالي ايجاد نمي‌كنند.

۵- تاريكي مطلق (ديد در شبي بي نظير)

دوربين مداربسته حرارتي

اگر دوربين مدار بسته را براي محيطي نياز داريد كه ممكن است در تاريكي مطلق قرار گيرد، دوربين مداربسته حرارتي بهترين انتخاب براي شما است چرا كه در غير اين صورت قطعا در اين شرايط عمليات نظارت محيط با مشكل مواجهه خواهد شد.

۶- استفاده در چهارراه ها و خيابان هاي شهر

اين دوربين ها كمك ميكند تا، در صورت نياز از تراكم خودروها و افراد در نقاط مختلف شهر مطلع شده و راهكارهاي مناسب براي كنترل ترافيك را اعمال كرد. همچنين ميتوانيد به كمك دوربين مداربسته حرارتي، مديريت زمان انتظار در چراغ هاي راهنمايي و رانندگي را بدست بگيريد، يعني مي توانيد، زمان انتظار را در سمتي كه تراكم وسايل نقليه زياد است كاهش داد.

۷- استفاده در كارخانه هاي صنعتي و نيروگاه ها

با نصب دوربين مداربسته Thermal در نيروگاه ها و محيط هاي آزمايشگاهي، كارخانه ها و مراكز توليد ، مي توان از وجود نشتي ها مطلع شد و گازهاي سمي را تحت كنترل قرار داد تا از بروز حوادث مهيب جلوگيري به عمل آيد و اقدامات لازم را انجام داد.

مزيت هاي دوربين حرارتي

  1. امكان تشخيص موجودات زنده و خودروها را تا برد بسيار بالا دارند.
  2. دوربين مداربسته حرارتي امكان تشخيص و مكان يابي موجودات زنده و خودروها را در شرايط بد آب و هوايي دارد.
  3. اين دوربين ها مي توانند امكان دسترسي به اطلاعات حرارتي محيط كه ممكن است كاربرد مهم و خاصي داشته باشد نظير، زنده بودن يك جسم يا موجود را نشان دهد. يا روشن بودن يك خودروي بي حركت را تشخيص دهد.

معايب

  1. اين دوربين ها رزولوشن بسيار محدودي دارند (نهايتا تا ۲۸۸*۳۸۴) كه در تشخيص جزئيات تصوير شما را با مشكل رو به رو خواهد كرد.
  2. دوربين هاي حرارتي با توجه به دادن تصوير حرارتي از صورت، نميتوانند امكان تشخيص هويت افراد را ايجاد كنند.
  3. دوربين هاي حرارتي به نسبت پر هزينه هستند.

برچسب ها: قيمت دوربين مداربسته حرارتي، دوربين مداربسته حرارتي امنيتي، دوربين مداربسته حرارتي چيست
دوربين حرارتي، دوربين مداربسته ترمال، قيمت دوربين حرارتي هايك ويژن، دوربين حرارتي موبايل

منبع: negaco.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.